Lean Service & Administrasjons kurs

8 des 08:30 - 9 des 15:00 Legg til kalender

To dagers innføring i Lean tankesett og verktøy.  Praktiske øvelser innen administrasjon og service.

Hensikten med kurset

Lean har sin opprinnelse fra Toyotas produksjonssystem.  Fler og fler bedrifter har hatt stor suksess med å implementere Lean i sin virksomhet, også innen service og administrative miljøer.  Hensikten med kurset er å gi deltakerne en grunnleggende forståelse og innsikt i Lean Service & Administrasjon.

TPM Team Scandinavia

TPM Team Scandinavia er Norges største konsulentfirma innen kontinuerlig forbedringsvirksomhet.  Vi har lang erfaring med implementering av Lean prinsipper i mange norske bedrifter og i forskjellig type næringer.  Våre kunder er bl.a.: Posten, ISS, Det Norske Veritas, Sparebank 1, Telenor, Entra Eiendom, Logica, Ringnes, Tine, Hapro, Gilje, Mesta, Citroën, Ringnes, Tine, Jotun, NHO Service, St. Olavs Hospital.

Kursets innhold

  • Lean tankesett og fiolosofi
  • Lean innen administrasjon og service
  • Kundeverdi og sløseri
  • Identifisering og analyse av verdikjeden
  • 5S i administrasjon og service
  • Standard arbeidspraksis
  • Øvrige Lean verktøy for effektivisering
  • Mål og måling
  • Alle deltar i en praktisk øvelse i bruk av de sentrale Lean verktøy
  • I den praktiske øvelsen får du ta beslutninger, gjennomføre forbedringer og se hvordan dette påvirker resultat
  • I løpet av kurset vil du få en forståelse for de positive effektene Lean kan gi for service og administrasjon i din bedrift

Abonner på vårt nyhetsbrev

Bedriftmedlemmer se her

Bedrifter som har bedriftsmedlemsskap i Lean Forum Norge kan få sine aktiviteter presentert her. Kontakt oss på: post@leanforumnorge.no