Kristin Brovold
Dag 1: Parallelt spor kl 1130:1300
Terje Haugen er lokalbanksjef i Sparebank 1 Ringerike Hadeland.
Hvordan møte framtidens kundekrav for et lokalbankkontor?
Terje Haugen fra SpareBank 1 skal fortelle oss om hvordan man gjennom Lean-metodikk har femdoblet antallet nye kunder, samtidig som man har klart å øke kundetilfredshet og medarbeidertilfredshet betydelig!
Man har parallelt med prosessforbedring i kredittprosessen fokusert på kultur og ledelse for å skape en kultur for kontinuerlig forbedring.
Det er en reise med mange oppturer, men også utfordringer som krever en gradvis endring i tankesettet hos medarbeiderne og for Terje som leder.
«Jeg opplever en gradvis endring i tankesettet hos medarbeiderne. De er opptatte av at riktige team skal behandle riktige saker og at prosedyrer og strukturer skal følges. Jeg synes vi jobber bedre og bedre med Lean og har fått satt det meste i system. Vi har også etablert gode oppfølgings-ordninger av meg som leder, og det er helt nødvendig for at jeg hele tiden holder meg på stien»
Klikk for å melde deg på nyhetsbrevet.