Kristin Brovold
12. november 2014
KLP Banken sitt kundesenter vant kåringen av Årets norske Leanprosjekt, som ble delt ut på første dag av Lean Forum Norge sin årskonferanse 11.-12. november. Vinneren ble utpekt basert på vurderinger av fagjuryen og stemmer fra konferansedeltakerne.
Årets norske Leanprosjekt ble delt ut for andre år på rad. Formålet med prisen er å skape motivasjon og entusiasme for Lean ved å løfte frem gode eksempler på forbedrings- prosjekter, uavhengig av hvor langt virksomhetene har kommet på sin Leanreise. Prosjektene de nominerte har presentert er konkrete forbedringsprosjekter, og ikke "innføringsprosjekter" for Lean i virksomheten.
KLP Banken sitt vinnerprosjekt er kalt "En enklere hverdag". Formålet med prosjektet har vært å skape en enklere hverdag både for kundene og de ansatte på kundesenteret.
Se vinnerintervju med KLP Banken her (klikk på bildet):