GTD (Getting Things Done®)
-Her får vi et innblikk i verktøyet GTD og erfaringer fra Lerøy som har tatt det i bruk. En vellykket Lean-implementering avhenger av at ledelsen er MED og investerer av egen tid og ressurser. Hvordan lykkes med dette når lederens kalender er sprengt og tiden ikke strekker til?
Da er det viktig at lederen selv har god kontroll på hva som er verdiskapende i sitt arbeid og at tiden og energien benyttes på de riktige tingene, og at rework og sløsing av egen tid reduseres.
GTD er en selv-ledelse metodikk som i praksis er Lean for dine egne prosesser. En hjelp til å jobbe smartere og få bedre kontroll og ro i arbeidshverdagen til å gjøre de tingene du som leder EGENTLIG vil, og bør gjøre – inkludert å komme deg ut på GEMBA og ha tid til å støtte og løfte menneskene dine!
Jonas Langeteig og Rakel Ottesen fra Lerøy deler sine erfaringer.
De bidrar også i egen parallellsesjon om tema Fra kaos til kontroll: Getting Things Done® som verktøy for selvledelse